(+48) 501-080-383
  • Wzmocnij odporność swojego dziecka

    Dodano 1 marca 2016

    personal-1212215_640

    Przedszkolak kicha, kaszle, gorączkuje. To kolejny raz w tym roku? Jeśli do tego niepozorne przeziębienie bywa wstępem do poważniejszej choroby, dobrze jest wzmocnić odporność u naszego malucha.

    Chorobę można zatrzymać

    Odporność organizmu działa jak naturalna tarcza przed bakteriami i wirusami. To szereg reakcji obronnych. Ich zadaniem jest zneutralizowanie czynników, które mogą zaszkodzić organizmowi. I choć układ immunologiczny człowieka kształtuje się już od szóstego tygodnia życia płodowego, to dojrzałość osiąga dopiero w 12 roku życia. To więc nic nadzwyczajnego, że maluchy łapią infekcję nawet kilka razy do roku. Standardem jest: odkąd moje dziecko poszło do żłobka, przedszkola zaczęło chorować. Dlaczego? Bo organizm dziecka zaczął stykać się z drobnoustrojami.

    Szczepienia

    Realizuj szczepienia obowiązkowe i wybrane zalecane.

    Witaminy to podstawa

    Odporność u dzieci można w wzmacniać. Walkę z infekcjami można zacząć od kuchni – dbając o to, by posiłki dziecka były urozmaicone. Na talerzu przedszkolaka nie może zabraknąć wiec produktów, które zawierać będą m.in. witaminy C, A oraz E. Te składniki chronią bowiem komórki odpornościowe oraz wzmacniają błony śluzowe. Warto także pamiętać o dobroczynnych właściwościach cynku i selenu, które wzmacniają działanie układu odpornościowego.

    Dostarczanie maluchowi wszelkich witamin i minerałów nie jest jednak łatwe. Wie to każdy, kto próbował przekonać grymaszącego przedszkolaka do zjedzenia ryby czy brukselki. W takim wypadku warto więc skorzystać z aptecznych mieszanek, np. wyciągu z jeżówki. Taka decyzja powinna być jednak skonsultowana z pediatrą. Lekarz pomoże dopasować najlepszy preparat. Czyli taki, który będzie skuteczny.

    Ruch na świeżym powietrzu

    Kolejnym krokiem ku wzmocnieniu odporności jest delikatne hartowanie dziecka. Wychodź z maluchem na spacer nawet wtedy, gdy pogoda nie zachęca. Już pół godziny spaceru w lekkim chłodzie przyzwyczai dziecko do niższych temperatur. Podczas takiego spaceru ćwicz z podopiecznym oddychanie. Nabierajcie powietrze nosem i powoli wypuszczajcie je ustami. Zróbcie z tego fajną zabawę! Pamiętaj tylko, żeby ubrać dziecko adekwatnie do pogody. Jeśli maluch się spoci i przegrzeje to zamiast wzmacniać jego odporność będziemy ją tylko osłabiać.

    Równie ważny, co codzienna aktywność, jest sen. Nocą organizm malucha ma szansę się zregenerować. J Pamiętajmy, że sześciolatek potrzebuje 10-12 godzin snu nocnego. W przypadku trzylatka to 10-12,5 godziny nocą oraz godzinę do trzech drzemki w ciągu dnia.

    Zdrowe towarzystwo

    Zwracajmy także uwagę na to, co się dzieje dookoła. Jeśli w przedszkolu lub żłobku naszego malucha panuje infekcja to lepiej poprosić dziadków o to, by kilka dni zajęli się wnukiem. W okresie jesienno-zimowym lub zimowo-wiosennym lepiej także unikać dużych skupisk ludzi, jak np. w komunikacji miejskiej czy w centrum handlowym, tam zawsze znajdzie się ktoś przeziębiony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.